fredag 26 augusti 2011

Peggie Sue


Idag föddes två kycklingar, En av Siris ägg (Peggie Sue) och en av Oddetes (Pepperann). Men höns mammorna är själva inte mycket äldre en 7-8 månader och har inte mycket koll när det gäller deras barn. Siri struntade i att hennes barn rullat iväg och låg oskyddad i kylan. Som tur var tittar vi till dem varje timme och flyttade in lilla Sue igen. Bilden är tagen vid det tillfället, då vi hittade en kall liten kyckling istället för en varm, som vi hade lämnat henne. Mamma jobbar på att värma henne en aning innan vi lade tillbaka henne under sin oerfarna och lätt korkade mor.


Ni får även än tråkigt medelmåttig och o-orginell bild på ett björklöv bara för en symbol för hösten.


OCH Eftersom jag blev 18 år igår (woho!) Så fick jag en lapptopp som jag önskat mig väldigt länge. Den är awesome, bättre än min gamla stationära och inget som står och skräpar på golvet. Ingen fancy mac, men en mycket bra pc. macen får bli när jag är en super världskänd fotograf, då ska jag ha den bästa mac datorn som finns. Men än så länge är den här mycket mycket bra. Men min poäng är att på den gamla hade jag photoshop installerat som jag lånar av Carro, men eftersom jag inte hunnit träffa henne än har jag inte kunnat installera det. Vilket betyder att jag för närvarande fixar bilderna med ett gratisprogram på pixl.com. Det är inte överdrivet bra, men inte särskilt dåligt heller, det duger tills vidare.





Inga kommentarer: