lördag 10 september 2011

En hel dag i skogen med min far


Kantarell



På vägen hem var molnen otroligt vackra, så jag var tvungen att stanna och ta lite bilder.
Jag fick mitt hittills längsta övningskörnings pass idag också. Körde ner till Arlandas ensliga landsbyggd (där vi plockade svamp) fram och tillbaka. Mycket roligt.



Jag vet att ni fått för många flugsvampar redan, men den här är ju faktiskt extra fin. Ljuset och färgerna. De kan man ju inte säga nej till.




Har inte sett en ända nyckelpiga på hela året. och jag är en människa som ser det mesta av djurlivet. Jag har till och med letat efter dem. Och nu, i mitten av skogen, i September, på min pappas stövel, kröp en under vår lunch paus.
Så 2011 blev inte ett helt nykelpige-fritt år i alla fall.
"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge."

Typ.






Inga kommentarer: