lördag 12 november 2011

Döende strån av långt gräs gör min dag.








































19 bilder jag är nöjd med från ett tillfälle och en dag.
Det var länge sedan det hände.
Cyklade till lafsen idag då jag ville ta lite dimmiga sjö bilder.
Det roliga med fotografering är att det oftast inte är förutsättningarna som gör att man får bra bilder.
Det händer ofta att jag har ett awesome väder eller rätt ljus och ändå inte får något som jag blir nöjd med eller tvärt om, man går ut en dag när allt känns grått och trist och hittar något helt oväntat.
Idag hände båda.
Jag gillade vädret, förväntade mig fina sjö bilder, de bilderna blev helt okej, och det jag verkligen blev nöjd med blev bilderna på vass.

Vass av alla saker.

Älskar färgerna på de bilderna och att det vita ljuset tog bort vattnets färg så att speglingen blev maximal.
Mysigt.
Över en timme sprang jag runt vid denna öde dimmiga sjö och fotograferade. Mycket lyckat.
Jag mötte två stora korpar och en älg också.
Blev en bra dag till slut.


3 kommentarer:

Mum sa...

Oj, oj, oj vilka bilder! Förstår att du är nöjd! Älskar den översta med långa stråna, men även dimbilden vid sjön med halva ön på! Du är så duktig!!

Lisa sa...

Wow! Var det här lördagens? FANTASTISKA! Så bra jobbat. Älskar dem. Gräset är helt galet bra.

Pernilla sa...

OUH! Damn va fint! Gillar typ andra bilden med gräset.. och spindelnätet såklart!! Good job!!