lördag 3 december 2011

Lucka Nr 3 : "Midnatt Råder"




"Midnatt råder, tyst det är i husen,
tyst i husen.
Alla sova, släckta äro ljusen
äro ljusen.
Tipp, tapp, tipp, tapp,
tippetippetipp, tapp, tipp, tipp, tapp."


Sent kom den här luckan ut idag. Jag vet. Passar i alla fall med luckans namn.
Men det är sällan jag har såhär fulla lördagar med så mycket att göra. Är för trött för att tänka eller göra något över huvudtaget, men vet att jag kommer bli arg på mig själv om jag inte gör det här inlägget idag. Har sprungit runt i Stockholm i 5 timmar och handlat julklappar, gått upp tidigt och hjälpt till att fixa ett helt julbord med mat, disk mm. fram till nu. Är inne på min 17 vakna timme snart. Ska därför gå och lägga mig nu. God natt.



1 kommentar:

Lisa sa...

Vackert! Vilken julstämning du håller på att bygga upp här på bloggen. Gillas!