torsdag 23 februari 2012

MAGICAL LIGHT











Ute smälter snön.
Vatten droppar, rinner och plaskar.
Marken blir synlig och livet återvänder.
At fucking last.

VÅREN ÄR (TYP) HÄR!
Idag tog jag en tre timmars promenad iklädd endast tjocktröja och halsduk.
Jag var inte hemma igen förens klockan halv 6 och då var det fortfarande ljust.
Jag såg träd helt täckta av videungs knoppar (vilket är en månad tidigare än förra året!)
Alla dagens bilder är beroende av ljuset, det är det som gör dem alla bra.
Vår ljus. I love.


Btw, bilderna ser ut att vara tagna på olika dagar, men alla är tagna idag. Det är bara så att mitt inne i skogen tar det längre tid för snön att smälta och Lafsen sjön var fortfarande snö täckt. Men sen när jag kom ut på fälten var snön nästan helt borta.

Tre skoldagar kvar i Februari. Sen är det Mars, Efter det är det påsklov, 2,5 veckor kvar av April, och efter det är det bara Maj kvar, sen tar jag studenten. Och Maj är en av mina absolut favorit månader på året. Den månaden då det nästan alltid är försommar varmt, hägg, syren och liljekonvalj blommar och sommaren ligger framför en.
Yeyy!
Snart är det sommar. Jag räknar ner.
66 Skoldagar.





1 kommentar:

Lisa sa...

Fantastiska foton! Och fantastiska 66 dagar kvar. WOW!