torsdag 16 februari 2012

OCEAN.










Jag behöver havet. Och jag behöver det nu.
Jag är beredd att byta skogar mot saltvatten, stränder och snäckor.
Jag behöver höra vågornas rytm och känna havsluft mot ansiktet.

Sverige är kallt och mörkt 3/4 av året. (vinter i 6 månader och vår, sommar och höst på övriga halva) Och sen när det ljusnar är somrarna alldeles för flyktiga, kalla och regniga.

Jag behöver en plats där jag inte fryser varje gång jag tar mig utanför dörren. En plats där inte snön är så djup att jag vadar fram. En plats som inte är så dyster att fåglarna inte sjunger. En plats som inte mörknar klockan 15:00 på eftermiddagen.

Jag vill inte ha snö och vinter eller "vackra" årstider som bara gör sig på postkort.
Jag vill ha havet som jag kan bo i året runt tills jag utvecklar gälar och fenor.

En plats där solen ger färg på huden, världen är ljus och frukter ost och chips smakar som det ska.

Det här var fan den sista vintern jag spenderar i denna patetiska kyla.
Om jag så ska bo på en båt eller tält.

Nu vet ni det.
Jag tänker inte leva längre utan något jag behöver så.



3 kommentarer:

Mom sa...

Jaha, ja då var det sagt.....Du vet att jag förstår dig precis!! Va spännande att se vart livet för dig(och oss ;)) Kram

Lisa sa...

Go girl!

Linnéa N sa...

Åh, känner EXAKT samma! Har sökt ett jobb i Spanien som jag trodde att jag hade fått mellan juli-november, men det verkar inte bli något.. Vägrar ännu en vinter i snön, så det får lösa sig på något annat sätt. Vi borde leta jobb tillsammans där nere och dela lägenhet, hade vart awesome! :D Extremt vackra bilder för övrigt. Du är verkligen, verkligen en duktig fotograf och jag önskar att jag kommer bli lika bra som dig en dag! :) Kram