onsdag 29 augusti 2012

BITAR AV HIMMEL, JORD OCH MÄNNISKA.













Vad händer egentligen där ute på landet?

Jo,
 
Solen försvinner ner i horisonten tidigare varje dag. 
Lämnar jorden lite kallare och mörkare varje dag.
Fälten är alla redo för att skördas, men regnet förstör för bönderna.
På grushögarna blommar solrosor.
I skogen hittade jag en liten ek som ville vara som sin älskade vän mossan, och bytte därför till en mer originell färg.
Jag blev 19 år här om dagen, tog ledigt från allt jobb och gick ut och lekte med solkatterna och skuggorna. 
Jag är ute och springer minst en halv mil om dagen och känner mig mycket starkare av det.

Ummh. Nu vet ni.


Och jag har glömt bort att nämna att bloggen fyllde fyra år den 24 augusti. Farcinerande. Aldrig trodde jag att jag skulle vara en sån' där bloggare, även om det inte är på överdrivet traditionellt vis. 




1 kommentar:

Lisa sa...

Underbara foton. Älskar säden och skuggorna!! Bra lekt!