tisdag 12 februari 2013

FETTISDAG.











Februari är det första stadiumet av vår i min värld. Fettisdagen och allahjärtansdag är liksom små-små-mini tecken på det. De förknippas så starkt med solsken, tulpaner och geléhjärtan att det inte gör något att det är en meter snö ute. 

Jag gjorde en egen liten mini-semla eftersom det faktiskt är Fettisdagen idag. Det var bajs jobbigt.. Men den var i alla fall god.

Idag har jag också satt mig in i den romanen som är Carls manual. W o w vilken kamera. Orkar inte tråka ut er med alla kamera detaljer, men jag kan helt enkelt säga att den är helt otrolig och att Jonatan känns som en plastleksak i jämförelse. 

Så jag har sprungit runt hemma och tryckt på av tryckaren och inställningar hela dagen, och här är nu de första bilderna tagna med min nya kamera.

Beställda sommarskor i min storlek dök upp här om dagen också. Nu står de på golvet och påminner mig om att det kommer en tid då jag ska kunna använda dem. 

Och min höna gick och dog här om dagen. Hon blev sjuk helt plötsligt och dog. Min lilla Mucklan. Att dö i mörker och kyla. Att leva genom November, December och Januari utan att få se de underbara April och Maj. Det är sorgligt.


Jag vill se April och Maj. 




1 kommentar:

Lisa sa...

Duktiga du, fan vad starkt av dig! Semlor är goda men svåra, jag håller med!
Vilka schyssta skor du skaffat dig! Så fina, snart springer vi omkring i tygskor och sandaler tillsammans.
Och jag hörde om Mucklan. Fy fan vad tråkigt. Finaste ögonen i hela världen.
Men snart blir det april och maj och då åker vi till Börje och tar hem Nanna och Kako och gänget!!
Saknar dig hjärtat! Ska bli underbart att få träffas på lördag!! Kärlek i massor.
PS. Fina fina foton som vanligt. Carl "the master" visar upp sin potential vill jag lova!!