onsdag 13 mars 2013

"MÅNGA BÄCKAR SMÅ..."









Idag blev jag mätt nästan helt på riktigt till lunchen. 
Konstigt, ovant, jobbigt och underbart.
Tre skålar hemgjord ärtsoppa med X-antal knäckebröd mackor med avokado till.
Men jag fick äntligen tag i känslan. 
Den som varit bortkopplad i över 7 månader.
Jag kunde gå ifrån bordet utan att känna att jag ville ha mer.
Jag var nöjd.
Hade nästan glömt att det inte är tänkt att man ska gå från matbordet sugen på näst kommande måltid.

Jag gick därifrån med massa ångest istället dock.
Men, men.
Framsteg.

För övrigt har jag fotograferat en bäck, hjälp till med massa pappersarbete, tagit en promenad och spelat ett gammalt, sentimentalt "Donkey Kong" TV-spel med min bror.










1 kommentar:

Lisa sa...

Vad härligt att det har kommit tillbaka! Så fantastiskt att kroppen fungerar som den ska igen. Fotot på bäcken är så så vackert. Jag gillar det till max!! Kanske något för portfolion? Ska bli härligt att träffas i helgen!