söndag 28 april 2013

1000 BLOGGINLÄGGET; ATT VAKNA TILL FÅGELSÅNG.















Det här är mitt tusende blogginlägg. 
Jäklar vad jag bloggar.
Men mitt bloggande sträcker sig snart sex år tillbaka i tiden, så det kanske inte är så konstigt när allt kommer omkring.

Idag har jag jobbat i trädgården fysiskt i nio timmar.
Hjälpt min mamma att göra ett fantastiskt (och enormt) trädgårdsland.
Väldigt roligt.

Så fotografera gjorde jag inte idag, men jag fick mycket bilder igår.
Då till exempel Lilla My kom bärande på en liten skogsödla.
Den var hel och till synes oskadd så jag tog hennes byte och släppte ut den i skogen igen.
Lilla My blev lite ledsen med ödlan blev mycket glad.

Och imorse vaknade jag av (eller till, vet inte riktigt vilket..) bofinkarna som sjöng sin glada trudelutt i lönnarna utanför fönstret.
Det är en fröjd att sedan gå och dra upp rullgardinen och mötas av bara fält, blå himmel och solsken.
Vintern var helt klart alldeles för lång.








1 kommentar:

Lisa sa...

Det är äntligen vår! Som vi har längtat. Fin hönsrumpa, jag älskar ju de där fjuniga små stjärtarna!