onsdag 15 maj 2013

SOMMARKLÄNNING.














Idag drog jag på mig min favorit sommarklänning för säsongens första gång.
Ensam hemma som kycklingvakt drog jag ut filtar och kuddar på gräsmattan och satte mig i solen och skrev på min potentiella bok. 

Kycklingarna la sig och solade i en hög och de stora låg och putsade fjädrarna i skuggan. 
Morris kom och kröp ner under filten och gjorde mig sällskap.

Jag har haft värre dagar.
Jag skulle vilja ha maj året om.

Sen gick jag en sväng för att se om liljekonvaljen hade slagit ut. Det hade den inte, även om de gröna snirkliga bladen täcker alla skogsbackar och vita knoppar är överallt. Men jag hittade en nyckelpiga bland alla blad.





2 kommentarer:

Carro sa...

Åååh låter så himmla mysigt! Kommer upp dit snart och håller dig sällskap! :* och första bilden på nyckelpigan va så jäkla cool! Hans små ben är söta :>

Lisa sa...

Underbart! Sommarklänning! Det är ju det jag säger: hoppas maj aldrig tar slut!! Lycka lycka lycka.