torsdag 13 juni 2013

DAGEN INNAN IDAG.



























Igår var inte som idag.
Igår var det sommar.

Jag började igår med att gå upp 03:40, klä på mig regnställ mot myggen, ta min kamera och vandra ut i skogen. Jag har nämligen hittat ett grävlingsgryt ute i skogen som verkar vara i full användning.  Så jag planerade att sitta där och vänta tills jag fick se något. Jag gömde mig under lite täta grannar och satt där. I en kvittande med stilla skog.  Jag väntade och väntade. Och vänta är inte min starka sida. Efter en stund gav jag upp och gick en bit och satt mig i ett älgtorn istället. Jag såg ingenting vandra förbi där heller. Det var  synd, men det var ändå okej. Vad är sommarnätter till för, om inte för att vara i skogen?
Jag fick i alla fall bilder på morgonljus och dimma.

Mitt på dagen följde jag med mina föräldrar till stan och tog en promenad. Uppsala är mysigt på sommaren. Jag fann läsande tanter, skrattmåsar, en and familj, en gubbe som spelade dragspel, vackra å reflektioner och massor med knasiga sparvar. (Fixade även ett nytt pass inför sommarens alla kommande äventyr.)

Sedan kunde jag inte motstå att ta en kvällspromenad också (23:00).  Pappa hade sett en rävunge i närheten av vårt hus, så jag spenderade mycket tid med att leta rävgryt. Hittade dock inget och därför tänkte jag se om jag kunde möta dem i närheten av där han såg dem kvällen innan. Men jag mötte inga rävungar. Däremot njöt jag av solens sista strålar och lyssnade till göken och kattugglan som spelade sina tydliga refränger i fjärran.

Igår var bra.



Idag sitter jag på mitt rum, fixar med gårdagens bilder och lyssnar till regnet som plaskar ner på världen utanför.





1 kommentar:

Lisa sa...

Vad underbart det låter! Älskar fotot på fyrisåns kant. Längtar tills söndag!