måndag 3 juni 2013

"SOMMAR'N KOMMER MER OCH MER.."











"Bin och blommor blir allt fler
Ingen kan väl sitta inne mer?
Vad ska nu i sommar ske?
De kan bli allt möjligt dé
Det är långt till hösten nu."


Älskade "Flaggan vajar på sin stång" när jag gick i skolan. Det var min favorit låt på skolavslutningarna. Den låten var avslutningen. Men det var länge sedan någon sjöng den nu. Vi sjöng den på från att jag började skolan tills jag började högstadiet. Det var alltså åtta år sedan jag hörde någon sjunga den. Men jag trallar de lite då och då, och då känns det som jag åter igen som jag är tio år, bär en sommarklänning och ska vandra med klassen till ekbacken för att räkna sekunderna till frihet och inte lyssna det minsta på rektorns tal. 

Jag tog åter min cykel idag och trampade runt på nya äventyr. 
Det är en häftig känsla när jag upptäcker nya platser. 
Även om de är på hemma plan. 

Jag vill göra något lite galet.
Jag trodde det var därför man gick ut skolan.
För att göra knasiga saker.
Jag vill ta min cykel och cykla genom Europa. 
Se världen.
Jag ska bara skaffa lite pengar först och hitta någon lika knasig som jag som vill följa med. 


Bilderna är syrener i gårdagens  skymning, en ek jag cyklade förbi idag och Smultron som nu har kommit på att det är roligt att gå in i huset när vi har dörren öppen. Det är otroligt gulligt av henne att komma in och hälsa på, men hon har börjat tycka det är lite för roligt, så nu har vi blivit tvungna att ställa galler för trappan. 

Knashöna.






2 kommentarer:

Carro sa...

Haha åh fett söt höna! xD knasigt :> <3<3

LIsa sa...

Jag ÄLSKAR Smultron! Hon är ju så jävla skön! Hur mår min andra lilla gullekyckling Kerstin, förresten? Växer och frodas hoppas jag. Tycker förresten att det låter grymt roligt att cykla i Europa! Kör järnet, älskling!