lördag 6 juli 2013

BARA EN SOMMAR DAG.















Jag hittade en sjö med en brygga med båtar långt inne i skogen när jag cyklade och plockade smultron med min pappa idag.

Jag hittade min lillebror lyftande vikter inne på sitt rum.
(Lillebror har blivit stor. 190 cm långt testosteron och muskelmonster, hur hände detta?)

Och jag hittade min katt som följde med mig ute på upptäcktsfärd i det höga gräset.


Sverige känns sådär tomt, öde och livsfyllt som det brukar göra sommarn.
Tomt för att det känns att det är många som inte är hemma.
Livfyllt för att dem som är hemma, är ute. De klipper sina gräsmattor, solar på sina terrasser och alla barn badar i sina små tomtpooler eller befinner sig vid närmaste badsjö. 
Sådär som det ska vara på sommaren.






1 kommentar:

Lisa sa...

Underbart!!! Vilken sommar! Och lillebror, det finns bara ett ord: SWAG!! Kärlek till tusen till er båda!!!!!! Älskar er!!!!