fredag 2 augusti 2013

"VILKEN DAG ÄR DET IDAG?"










Riktig fin sommar är det i år.
Idag cyklade jag en sväng.
Cyklade ner till den öde sjön och satt där på bryggan i solen.
Trollsländorna surrade, fiskarna vakade och vattnet var varmt.
Säden på åkrarna är sådär vackert gul och torr så att den viskar i vinden.

När jag cyklade kom jag att tänka på en gammal reklam. En som jag tyckte lyckades återspegla hur sommaren kan vara. Hur sommaren ska vara. 
En tre år gammal Flora reklam som fortfarande finns kvar i mitt huvud.
Två pojkar som sitter under ett träd och den ene frågar den andra vilken dag det är. Och den andra svarar att han inte har någon aning.
Det är så sommaren ska vara.
Det är då man släppt allt och bara lever och gör ingenting. 

Jag länkar den här om ni är intresserade, dock så säger de ingenting i den versionen, men den förmedlar sommar ändå.
Sommaren som finns utanför mitt fönster.






1 kommentar:

Lisa sa...

Åh, jag älskar också när man glömmer vilken dag det är! Det är underbart. Då vet man att man är riktigt avslappnad, då är det sommar!