torsdag 10 oktober 2013

ATT SKRIVA EN BOK.








Jag jobbar vidare på boken, vilket dagens bild fick visa.
Ute är lika ruggigt som igår, så idag blev det bara en liten 'book in making'- bild.
(Och två nytagna höstpolaroider fick vara med också)
Det tar tid och det är känslomässigt krävande, men det går framåt.

Jag spenderade hela gårdagens eftermiddag med att läsa igenom min anorexi-del.
Det slutade med att jag kände mig låg och hungrig. Vilket boken har en tendens till att få mig att känna. Så efter det bakade jag och mamma mumsiga chokladkakor och tittade på how i met your mother. Inget hjälper som det.

När jag skrev ut boken i förgår kändes det för första gången som om allt jobb faktiskt resulterat i någonting.
Det är roligare att läsa igenom och redigera i utskriven text.
Jag är trött på worddokuments skrivandet.



Ps.
Boken är fortfarande titellös.
Jag har hittills inte hittat något som känns helt rätt.
Jag har fått några förslag, men jag tar gärna emot fler om någon där ute känner att det poppar upp något i  huvudet som ni tror skulle kunna passa på ett spec-barns självbiografi, tveka då inte att lämna en kommentar.





4 kommentarer:

Lisa sa...

Åh så spännande! Ska fundera på det där med namn... Längtar efter att få läsa!

Novali sa...

Åh va kul! Jag vill så gärna läsa!
Ang titel så läste jag precis ditt tidigare inlägg med svanarna och då poppade det upp att den kunde heta fem svanar och en gås, och så kunde du ha den bilden på framsidan. Den var så häftig! Men det var bara en tanke som du kan spinna vidare på kanske?
Kram!

Novali sa...

Sen måste jag ju säga att jag älskar Caspians förslag! Det hade jag nog valt :D

Bo-Göran sa...

Ett annat förslag: Men jag då?
Jag gillar hur du skriver och väntar på att få läsa mer. Hård Kram