onsdag 16 oktober 2013

DIMMIGA ÅKRAR OCH STÅTLIGA FASANER.














Bonden har nyligen plöjt åkrarna runt vårt hus.
Här om morgonen steg värmen från den uppgrävda marken upp i den kyliga luften och en vacker markdimma över åkrarna bildades. 

och

Igår när jag stod och lagade lunch fick jag syn på fyra stycken fasanhanar som spatserade från åkern upp på vägen. Jag sprang ut med kameran och följde efter dem. När de tyckte att jag kom för nära flög dem. Men jag såg vart de landade så jag smög efter. De flög ännu en gång när jag kom nära, men nu lyckades jag iallafall fånga en av dem i luften på närbild. 





4 kommentarer:

Lisa sa...

Oooh, läcker närbild!! Snyggt fångat! (Och mer fjädrar till mig!!)

Unknown sa...

Bild 1 är dope mannen

Unknown sa...

De andra också hehe <3

Pernilla sa...

Den flygande fasanen är fantastisk!
/P