torsdag 24 oktober 2013

Utanför fönstret.










Vi har satt upp en fågelfröautomat utanför köksfönstret. Nu flyger sparvarna fram och tillbaka där utanför. Ibland flyger dem till och med förbi för att titta in på oss. 

Idag har jag varit på ännu ett möte med kommunens inkompetenta vård. Uff, vad jag hatar vården. Ätstörnings enheten, BUP, habiliteringen, psykvården, det ända de gör är att snacka skit. Säga att de ska hjälpa men sedan inte göra ett dugg. De behöver inte göra något, jag klarar mig själv. Om de bara kunde erkänna att de inte kan hjälpa mig och låta mig klara mig själv, istället för att sitta och säga att det finns massor med hjälp och stöd, som sedan inte existerar. Inte bara det, när jag dessutom tar mig dit och träffar dem behandlar de mig som om jag är efterbliven.

Usch och fy. Jo för det var ju därför jag gick dit. För att ni skulle behandla mig som skit. 
Nej, det var sista gången.

Därför var det så trevligt att sedan gå in på fotokompaniet och träffa en kille som jobbade där som var trevlig, pratglad och inte talade till mig som om jag var störd. En sådan enkel sak gjorde halva min dag. 

Jag var bara tvungen att skriva av mig lite. 
Så. All better. 

Jag flög drake med Caspian också en stund i eftermiddagens blåst. Det tog evigheter innan vi fick draken att fungera som den skulle, men vi hade ganska roligt under tiden ändå. Sedan fastnade den i ett träd och vi fick inte ner den. Då gav vi upp och lämnade draken där. 




1 kommentar:

Lisa sa...

Suck! Jag blir så ledsen när du känner dig behandlad så... Det är ju helt galet. Dessutom är jag livrädd att göra samma sak. Du måste visa mig hur de gör och vad det är jag för mitt liv ska undvika! Tycker du ska gå tillbaka och flirta med den där fotosnubben förresten. Underbara fjäderfoton igen!