söndag 15 december 2013

November. Analogt. Svartvit.













Här är några scannar av analoga novemberbilder som jag tagit. Jag var inte jättenöjd med den filmen, många känns för ljusa, andra för mörka, och andra har jag helt enkelt missat det exakta ögonblicket jag ville frysa. Men det är väl så det ska vara med analogt, och jag är ju faktiskt fortfarande ganska ny på analogt.

Just nu sitter en ny svartvit film i kameran. Den är för december månad och har redan både fallande snö och pepparkaksbakande släktingar på sig. Förhoppningsvis blir de ännu bättre och får en julig känsla.




3 kommentarer:

Lisa sa...

Oooh ooohh, jag gillar det! Så himla fina. Svårt förstår jag, men du får ju lön för mödan uppenbarligen! Snyggt!

Pernilla sa...

Jag älskar dom! De är så fint imperfekta! Den sista bilden är magisk! Fortsätt öva och glöm inte att se charmen i att det inte blir perfekt. Ses snart då ska vi fota polaroid! Kram Pernilla

Anna sa...

Jättefina!
Var köper du din film och var framkallar du bilderna? Har precis fått en gammal analog kamera av min sambo.