onsdag 5 februari 2014

Vet ni vad?!





(En bild jag tog som bröllopsfotograf på min systers bröllop juli 2012)


Jag förstår egentligen inte varför man säger så, 'Vet ni vad?', hur skulle ni kunna veta, jag har ju inte berättat än. Som när man säger 'vet du var jag åt till lunch idag?' eller 'vet du var jag drömde inatt?' Såklart personen inte vet. Hur skulle de kunna veta? Du har ju inte berättat det än. Det det hela egentligen betyder är bara 'Lyssna upp för jag har något som jag ville berätta för dig, något som jag vill att du ska lyssna uppmärksamt på, för det är viktigt för mig och kommer förhoppningsvis intressera dig.'

Men just det jag ska berätta vet jag att vissa redan vet, det är ju just därför jag nu har tillstånd att skriva det offentligt, därför de som alla skulle underrättas personligen redan fått höra det.

Jo, såhär är det.

Jag ska bli moster!!!

När jag var liten hade jag det hela planerat i mitt huvud att eftersom min älskade storasyster är tio år äldre än mig att jag skulle bli moster riktigt tidigt, typ som tio eller kanske femtonåring. Jag hade nästan slutat att fundera över hela moster-grejen nu när Lisa och Beto kommer över på middag för några veckor sedan och helt lugnt berättar att de är gravida.
Jag skrek rakt ut och svingade min lilla storasyster runt i luften, mamma började storgråta och pappa sprang till datorn för att söka reda på hur man räknar ut exakt hur många veckor gravid någon är för att beräkna storlek på bebisen och blivande födelsedag. Lillebror var inte hemma så honom ringde vi och berättade för och hans första kommentar var "Det var på tiden."

Så sedan dess har det diskuterats bebisnamn, köpts bebisböcker och gåtts igenom gamla barnkläder som mamma sparat. Och när vi träffades för några dagar sedan gick det till och med att se en liten bula på min systers mage. Jag har redan pratat lite med den. Det första ungen borde höra är moster som säger "Hallåååå där inne!",  så det så.

Det gör de de närmaste månaderna lättare för mig att ta mig igenom. Jag har ju ett möte med en liten, skrikande, skrynklig sak skapad av min bästaste syster och hennes Beto inplanerat i slutet av Augusti, och det kan jag ju inte missa.

Jag ska bli den coolaste spec-mostern ever.





1 kommentar:

Lisa sa...

Du kommer bli den vackraste underbaraste finaste mostern i hela världen! Det är jag helt och hållet övertygad om, älskade älskade syster. Vilket fantastiskt fint inlägg. Tack! Vi väntar lika spänt som du, och du kommer bli glatt överraskad när jag visar att jag tycker att magen har vuxit lite till!!