lördag 1 mars 2014

Emme på äventyr i stora skogen.









Mars.
Blev så glad åt kökskalenderns nya blad. Tiden rör sig faktiskt.
Jag hämtade min dammiga cykel ifrån ladan, pumpade däcken och gav mig ut på årets första cykeltur.
Mjuk lera sög i de tunna däcken på landsvägarna ute i ingenstans, och dagen avslöjade inte tiden.

Jag hittade en bäck jag aldrig förut aldrig sett, som gick in i en skog jag aldrig förut varit.
Jag lämnade cykeln och gav mig iväg på nya äventyr.

Längre in i och längre in i skogen jag aldrig varit, uppströms och uppströms med bäcken jag aldrig följt.
Skogen blev djupare och bäcken lugnare.
Träden blev nyfiknare och vattnet renare.

En stilla frid från en annan tid.



En låt fann mig idag också. Här är den.





1 kommentar:

Lisa sa...

Åh vad underbart! Äventyr i stora skogen. Jag älskar sånt!!