onsdag 19 mars 2014

Idag är jag glad att jag inte bor i skogen.







Ett rå sprang förbi utanför mitt fönster i skymningens snöfall, för bara några minuter sedan. Idag är jag glad att inte jag bor i skogen. Jag hittade en sån där frågegrej på en blogg jag följer. Hade inget bättre för mig så jag gjorde den jag med. 



Jag heter Emme Ella Maria MacDonald
Jag är för tillfället oerhört frustrerad över att världen är vit och att det fortsätter att snöar.
Jag är bra på att citera filmer och serier. Jag kan citera nästan alla disneyfilmer (och andra) från intro till slut. 
Jag tycker att quorn och tofu är godare än kött. 
Jag är dålig på att sitta still. 
Jag läser A Clash of Kings av George R.R Martin och Fiskar ändrar riktning i kallt vatten av Pierre Szalowski
Jag gillar att sitta och titta på när hönsen går fritt runt och sprätter på tomten.
Jag sjunger inte ofta. Jag tycker av någon anledning (som jag faktiskt inte kan komma på) att det är pinsamt och obehagligt att sjunga inför folk. 
Jag älskar vackra sommardagar, havet, naturen, mina helknasiga päron, lillebror, storasyster (och den lilla bebisen i hennes mage, som inte har tarmarna i näsan), Morris, och mina vänner Carro och Pörni.
Jag är inte speciellt bra på att hålla mina åsikter för mig själv (men det är inget jag strävar efter heller, så det är okej).  
Jag föredrar Timmar i skogen före timmar i stan. 
Jag tycker om att springa med bra musik i lurarna, ensam på landsvägar i solsken. 
Jag är beroende av att fotografera. Det är ytterst få dagar jag kan hålla mig från att  plockar upp kameran och knäpper några bilder. 
Jag har på mig ett par "boyfriend"-jeans som jag köpte för två veckor sedan och som jag sedan dess inte tagit av mig. (Hade gjort mig av med alla mina anorexi jeans och hade nästan ingenting jag kunde ha) Jag älskar dem. De är bekväma och snygga. Den perfekta kombinationen.
Jag dricker Pepsi max. Kaffe, te och alkohol, visst, men inte ofta (=sällan), men Pepsi är mitt beroende.
Jag lyssnar på allt från Oskar Linnros till One Direction. 
Jag blir arg när människor är dumma i huvudet. Svårt att specificera för jag hittar nya saker varje dag. 
Jag blir rädd när jag tänker på att det kommer fler vintrar. 
Jag är pinsamt dålig på att förstå sarkasm. Exempel: 
Jag- "Hur kom du in på BJ om det är 20 års gräns?" 
Caspian- "Portvakten frågade mig 'Hur cool skulle du ranka dig själv på en skala 1-10?' och jag svarade 9,5. Då släppte han in mig." 
Jag- "Va? ofta!" ....
Jag är uppväxt i den personliga (och konstant under en stillastående renovering av föräldrar som ska göra allt själva) gula villan med gröna fönsterkarmar och de två enorma popplarna i Stockholms förort, Norrviken. Ett hus med all den magin och kärleken som ska finnas under uppväxten. Ett hus som aldrig var helt rent eller organiserat, men som var bra precis som det var. 




(Lånat från emmylinnea.)





1 kommentar:

Lisa sa...

Hahahaha! Underbart. Allt som är du är underbart. Älskar att du kan alla citat från alla disneyfilmer och att du köper lillebrors skämt på fullaste allvar. Det finns ett ord för dig och det är awesome!