tisdag 11 mars 2014

Vårvårvårvårvårvårvårvårvårvårvårvårvårvår!!!















Kajorna har flyttat tillbaka ner i skorstenen.
Småfåglarna kvittrar.
Solen värmer (18 grader!).
I varenda dike växer tussilago.
Stora klungor med snödroppar kan hittats här och var i gräset.
Katterna springer över tomten som små tokar.
Tvätten hängdes ut.
Två små yra, nyvakna fjärilar fladdrade förbi utan bestämd riktning.
Hönsen fick gå ut-ut och de visste också att det är vår, de vandrade iväg till framsidan av huset, dit de inte vågat sig sedan i höstas, och la sig alla i en hög och sandbadade under den knoppande syrenbusken.
Jag hittade flera blåsippor på min traditionella blåsippsbacke i skogen.


*suck av lättnad*

Härifrån går det bara uppåt och framåt.




1 kommentar:

Lisa sa...

Ooooh, nu får jag rysningar i hela kroppen! Jag är så lycklig, känner mig precis som hönorna på dina foton. Man bara går ut och så "aaaaah, det är det här som är livet". Lite så man börjar ifrågasätta sin mentala hälsa som faktiskt står ut med vinter i flera månader innan allt det ljuvliga kommer tillbaka. Vackra vackra vårfoton!!