torsdag 15 maj 2014

Bilder från landet















Här är några bilder från de senaste dagarna hemma hos mig.
Gräsmattan är täckt i gullvivor, och de rödflammiga tycker jag är extra häftiga.
Mera kycklingbilder.
Säden på åkrarna som växer märkbart för varje dag som går.
Min mammas helgbakverk. En blåbärspaj och en kladdtårta. Hon bakar på helgen för att vi ska ha något gott, grejen är bara den att hon gör så stora bakverk att det finns kvar hela veckan att äta av.
Möten mellan kycklingarna och de andra.

Igår var jag på rave. Egentligen inte min grej, men jag ville testa ändå. Jag tycker alkohol smakar illa, höga ljud gör ont i mina öron, och jag tycker inte om platser med mycket folk. Men jag struntade i allt detta och gjorde det ändå för jag vet att om jag kan ignorera dessa saker kan det bli riktigt kul. Dessutom skulle jag ju göra detta med Carro, Caspian och Erika, så hur dåligt kunde det bli?

Så jag drack rikligt av den illasmakande vätskan.
Rummet snurrade, hämningar släppte, musiken gjorde inte ont i mina öron och människorna svettiga knuffande kroppar gick att leva med. Och jag hade riktigt trevligt. Jag skrek-sjöng mig hes, dansade tills svetten rann, och stod ute på balkongen länge i månljuset för att hämta andan.

Vi gick upp ganska tidigt imorse, Carro skulle till jobbet och de andra till skolan. Caspian såg ut som ett typexempel från en amerikansk ungdomsfilm när jag hittade honom imorse. Fullt påklädd i allt han festat i kvällen innan, inklusive neonfärg kladdat över hela kroppen och massor med slutkörda glowsticks runt armar och hals, låg han utslagen på en naken madrass, intrasslad i en filt.

Jag åkte hem. Tog en lång dusch, åt massa chips, tog på mig mjukisar och kröp ner i sängen med Morris och min dator. Letade upp en ny film på netflix (det blev Dead poets society) och drog ner rullgardinen. En perfekt bakisdag.







1 kommentar:

Lisa sa...

Perfekt bakisdag! Håller med helt och hållet.