lördag 27 september 2014

I ett träsk












I onsdags var vi ute på macrofotografering i en kohage i närheten. Jag är fortfarande imponerad av att mina kängor och regnbyxor inte släppte in något vatten när jag klafsade runt och la mig ner på mage i vätan.

Precis som alltid vid sådan fotografering ser platsen tråkig och livlös ut. Dränkta tuvor och kobajs i en upptrampad röra. Jag kände mig inte säker på att jag skulle kunna fylla eftermiddagen med att ta bilder under omständigheterna. Men jag satte mig ner i träsket och snart var jag omringad av liv. Jag la håret i koskit och blötte ner överkroppen till skinnet, men kameran förblev torr och bilderna är jag nöjd med.

Kul och lyckat.







2 kommentarer:

Lisa sa...

Hahahaha! Det gäller att offra sig för konsten, eller hur!?

Unknown sa...

OP bilder/objektiv