fredag 20 februari 2009

Vår känsla..











Idag var jag ute på promenad..
När man kommer ut i dom delar av skogen där solen verkligen skiner, smälter snön fast det är flera minus grader ute. Det kanske inte syns så bra på bilderna men snön smälter iallafall.
Och det känns tydlig på ljuset, värmen och skogen att våren är påväg!

Bambi korsar vägen..






Dom var väldigt glada i fågelfröna under fågelhuset...

lördag 14 februari 2009

Istappen vid världens rand..




Kanske lite samma idé som hjärtat, men nytt ställe, ny bild, ny istapp och nu på en sten..

den här bilden får mig lite att tänka på John Bauers målningar :)

Det lilla trollet, på den stora stenen, mitt ute i ingenstans..

onsdag 11 februari 2009

Björkfrön..









Dom kanske är liite lika någon annan bild jag har på björken, tyvärr. Men nu var själva björken lite mer som en silluet och himlen ljusare och kallare :)

och den andra är tagen ur ett garanterat nytt perspektiv (andra uppifrån)

torsdag 5 februari 2009

Darling!, your so... what is that word?.. Orange!!












Har man förstört melonen så får man ju ta något annat ;)



Nynnar: "Fyra appelsiner och en melon, ta kort med hög effekt!"
Nynnar vidare: "Fyra appelsiner och en melon, fast melonen den blev spräckt!"


(tänkte på låten, " fyra bug och coca cola, spela freestil med fräck musik" xD )

Limen anfaller..






Jag är ledsen om någon tycker att det är lite tråkiga bilder just nu men hela det här vädret och månaden är just nu ganska tråkig och fantasilöst.. (om ni nu kallar att fota färgglad frukt i snön fantasilöst..) Men ni ska veta att jag har många idéer för andra bilder. Men jag måste ha vår då :)

onsdag 4 februari 2009

En strimma av ljus..










Jag hade den här idéen om att fota en melon ute i det gråa vädret, men då fick jag inte använda den melonen så jag bad päronen köpa en som jag fick fota och ja såhär blev bilderna.. :) Hade velat lägga upp den på ett tak men jag hade ingen stege.. ^^' men jag har en till idée var det skulle bli en bra bild på melonen men så klart lyckades jag tappa den i asfalten när jag satte upp den för fotning.. så den sprack sen blev det inga fler bra bilder sorglit nog.. så jag måste nog köpa en till.. ;)

lördag 31 januari 2009

Isiga tegelstenar var det här..











Jag kom på att man kan lägga ut flera bilder på samma gång och på så sätt skapa lite effekt.
Jag hr aockså börjat lägga ut mitt efternamn på bilderna för det känns lite mer profitionelt ^^'
och som vanligt tryck på bilderna för att få dom i stort format :)

Allmänt grått...


























Istappar..

fredag 30 januari 2009

Fyrisån en vinter eftermiddag..

























Så mörk, så svart

Så stilla, så lungt

Så död..


Kan bara en å vara om vintern..


Expriment med blixt...
























Jag har alltid hatat att fota med blixt för att jag tycker att det förstör bilderna nästan alltid. Men i dessa mörka tider tänkte jag att man kan ju alltid exprimentera lite med blixt.. här blev då ett snördraperi med ett reflexband, anorlunda men ganska intressant :)

Kallt? lite kanske..



















Grab the snow in you hand, when it melts don't let it go through your fingers. That water that you have in your hand, are water directly from the sky, from the heaven so high.



Ett stort tack till min föralltid friviliga model pernilla :)


lördag 17 januari 2009


























Is.. Jag tycker mycket om den här bilden.. :) jag tycker att den isen som är längst ner ser lite ut som ett upp-och-ner vännt hjärta :)



















Ett annat fönster utifrån..



















Jag fick igång min kamera!! :D den har fortfrande lite för mycket egen vilja och bestämer sig ibland för att inte starata.. .___." men endå ;) så jag var ute och fotade :D här kommer bilderna och som vanligt är formatet dåligt.. tryck på dom! ^-^ på den här bilden är det vackra iskristalller från ett fönster.. :)

fredag 9 januari 2009



















Det här är en av mina favorit bilder. Jag hittade den inte upplagd på bloggen, så jag tänkte att jag lägger ut den för jag vet inte om ni alla har sätt den :) den ser liten och konstig ut så glöm inte att trycka på den för att få den i bra format ^__^

















En blomma i fjällen.























Min kamera funkar inte.. jag ska lämna inn den men så långt har jag inte kommit en.. Men jag har kollat igenom mina bilder och hittat några som jag då inte tyckte var något märkvärdigt men som jag nu tycker är ganska finna.. så här får ni dom :)