tisdag 28 maj 2013

ÅRETS BÄSTA DAGAR.































Jag är en sådan person som är dåligt på att sitta still. Jag blir så fort uttråkad.

Så idag gjorde jag något hela tiden.

Idag började jag med att springa en runda i strålande solsken, sedan gick jag runt på tomten, gosade kycklingar och fotograferade. Mamma och jag gjorde mera jäääääätte god rabarberpaj som vi åt på en filt i solsken och sedan cyklade jag en sväng (en ganska lång sväng på ungefär 1,5 mil). 


Förbi fält och åkrar, förbi kor, hästar och får, förbi lanthus och sommarstugor, genom ängar och skogar. Hela världen doftar sommar. Vinden förde med sig hintar av syren, hägg och liljekonvalj blandat med lantdoften av boskap och nytt färskt gräs. Solen strålade, huden brändes och cykeln fick gruset att knastra. Korna sover i den höga gräset, ängarna är gula med maskrosor. Jag cyklade ner till den lilla sjön mitt i skogen. Där var jag ensam med alla grodyngel och trollsländor. 

Det är sådana här dagar jag kommer minnas för alltid. De jag kommer se tillbaka till när snön åter ligger tjock på marken. Jag är glad att jag redan lyckats samla på mig så många minnen, och Maj är inte ens slut än.

Jag bor äntligen så som jag alltid velat.







2 kommentarer:

Unknown sa...

Helt fantastiskt fina! Bilden på snigeln tycker jag är underbar hur linjerna följs åt. Grodynglen är awsome! Precis som du, och den lilla insekten i klykan som jag inte ser vad det är - ser ut som nån som ligger på rygg i klykan, med armarna under huvudet och njuter av våren. Kram mamma

Lisa sa...

De två översta och snäckan är mina favoriter. Så vackra så man blir alldeles tokig. Låter som att du har underbara försommardagar på landet. Vad härligt!!