måndag 27 maj 2013

DÄR TIDEN STÅTT STILL.



















Mamma visade mig en bild från hennes facebooka, ett stilleben på liljekonvalj, de stod i en vas på en gammal byrå inomhus. Jag tyckte den här bilden så fin att jag också blev sugen att göra en stilleben med liljekonvalj, det är faktiskt precis just nu de blommar.
Så jag gick runt på tomten för att leta efter platser att fotografera på, och kom att tänka på den gammal fallfärdiga stugan ute på ängen en bit bort. Jag gick dit och kollade och kände att här skulle det bli jätte läckra bilder. 
Sedan gick jag och plockade en stor bukett med liljekonvalj och gick tillbaka till stugan med dem och kameran.

Det fanns så många ställen att ställa upp blommorna att jag blev lite snurrig, testade massor av olika idéer och här har ni mina favoriter. De blev helt annorlunda från bilden jag såg på mammas Facebook, vilket var meningen, men det är intressant hur olika bilder kan bli när huvudmotivet är det samma. 

Det känns så himla lantliga. Jag tänker bara på bondgårdar, gula svajande fält, galande tuppar, svartvita kor och staplar av halm.

Vilket faktiskt inte är så långt från verkligheten.









3 kommentarer:

Lisa sa...

Åh, det var länge sedan man fick se ett stilleben här på bloggen känns det som. Mycket vackert! Måste upprepas! Ger verkligen den där mysiga, varma och lantliga känslan som du beskriver. Underbart!

Carro sa...

Shiet va fina dem blev! :D du är så himmla duktig<3

Unknown sa...

Jag älskar dem allihop, men tror nog att den översta fortfarande är min favorit :) Kram