lördag 29 juni 2013

KUSIN LIAS BRÖLLOP I NAUSTAVÍK.
























Den 24 juni var det bröllop utanför staden Húsavík på Island.
Närmare bestämt i Naustavík. En vik som ligger en timmes båttur därifrån. En vik som bara kan nås med båt, där det bara finns ett övergivet hus och en fantastisk miljö. 

Här gifte sig min kusin Lia med sin man Danny. På en makalöst vacker strand, med valar och sälar synliga i havet utanför, snötäckta berg som sträckte sig mot himlen från viken, och vattenfall som plaskade bara ett stenkast bort.

Jag var bröllopsfotograf, och jag har nog aldrig haft ett så enkelt jobb, på det viset att det var en sådan otroligt vacker plats. 
Men på andra sida har aldrig så många valmöjligheter, som gjort mig snurrig och sedan pressen att överföra den extremt vackra platsen till bild, något som faktiskt inte alltid är jätte lätt, när man kan jämföra platsen i verkligheten.

Men jag tror att vi alla blev nöjda i slutändan. 


Ett hurra för de nygifta,
Hurra!




3 kommentarer:

Kusin Lia sa...

TACK EMME!

Dina foton är helt fantastiska! Du har förevigat vår dag i riktigt proffsiga bilder. Vi är väldigt tacksamma och ser så mycket fram emot att få ta del av resten av dina foton.

Kan knappt tro att det är sant att det blev så perfekt alltihop. Känns lite som om det är en dröm, men ringen på fingret påminner om att kvällen i Naustavík faktiskt var sann. Det var jättekul att ni var här och delade dagen (-arna) med oss!

Tack igen!
Kram

Lisa sa...

Underbart vackra bröllopsfoton! Bra jobbat fotografen!!

Pernilla sa...

Åh vilket vackert bröllop! Så enkelt, så vackert, så mycket kärlek! Bra jobbat!