onsdag 6 november 2013

På mitt jobb.












Mitt jobb är för tillfället praktiskt lokaliserat i mitt eget rum. Där sitter jag vid skrivbordet med papper överallt, anteckningar och worddokument och ett svart litet monster som sällskap.

I mitt rum står nu också ett fat som jag är kär i. Utsidan är i bränd keramik och insidan glasaktig med världens alla blå nyanser. Jag fick den efter farmor tillsammans med en liten skål och två muggar i samma still och tillverkning. Jag älskar dem alla, men muggarna ligger just nu och väntar i min fina "flytta hemifrån" kartong som står i min garderob. Men fatet ville jag inte packa ner, det var det för fint för. Så just nu står den på min byrå med sommarens snäckor och stenar från Kroatien och Island.

På restaurangen där jag alltid äter lunch, som också är praktiskt lokaliserad i mitt kök görs det god mat varje dag. Där ligger också en gammal röd katt i kökssoffan dagarna i enda. När han lämnar platsen sätter han sig vid folks fötter och tigger ost.





2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh, vilket bra jobb du har!! Och vilken bra lunchrestaurang. Värsta lyxen. Och fatet passade dig så himla bra!! Som gjort för dig.

Lia sa...

Jättefina bilder Emme. Som alltid!

Jag är glad att du har koppar och skålar av samma servis. Det känns bra!

Ser fram emot att ses snart igen.