fredag 11 april 2014

Vitt, blått, sex ben, näbb och hembakade kakor.













Fortfarande inte frisk. Det suger. Jag vill ut och springa på landsvägarna och krypa runt i skogen men jag orkar inte. Men jag åkte bil ner till sjön för att leta lekande grodor och paddor en snabbis. Men jag hittade inga. Tror nog att det är lite för tidig ännu. Men jag hittade blåsippor som inte blommar över och årets första vitsippor. Och även ett helg gäng rödmyror. Det var roligt att fota kryp. Det var länge sedan nu. Men de tyckte om att klättra runt på mig också och när jag satte mig bilden efteråt fanns det alldeles för många kvar på mig. Fick stanna och borsta av dem ännu en gång. Hehe.

Fasaner finns det massor hemma hos mig också. Tycker det är jätteroligt, hade aldrig ens sett en fasan fören vi flyttade hit och här bor det många. De är så fina. Men de är jäkligt snabba. Den här tuppen sprang förbi vägen på väg till sjön.

Sedan är det en bild på glassen och kakorna som vi baka och åt igår. Igår eftermiddag mådde jag också dåligt, så då kröp jag ner på soffan med med filt, vetevärmare, glass, kakor och Spirited Away. Det hjälpte.


Tack för alla fina kommentarer jag fått på bloggen också. Jag läser dem alltid och blir alltid jätteglad att ni tar er tid att skriva något.
Ha en fin vårhelg. Puss.





1 kommentar:

Lisa sa...

Kakor och Spirited Away, kan inte bli så mycket bättre! Snart har Maleficent premiär, då blir det oreotårta och bio för oss!!