söndag 14 augusti 2011

Du Fjällhöga Nord


Blåbär

Höstkänsla AB



Ensam



Mjölkört. I massor.

Vidvinkelobjektiv kan göra mig lycklig.



Tännforsen
(Utanför Åre)
Gissa om jag var glad att solen tittade fram och skapade en regnbågen. Men det var jäkligt svårt att få några bra bilder eftersom vattenmängden i luften var ganska extrem, och förutom att kameran i allmänhet blev väldigt blött, så blev linsen det och för att bilderna inte bara skulle bestå av vattendroppar var jag tvungen att fotografera snabbt hålla linsen torr hela tiden.

Men jag är riktigt nöjd med resultatet.




Efter regn över fjällen.





Udda Björk




Pappa och Öring
(Som fick simma vidare)






Ren mor och barn


Haft det bra i fjällen. Hittat mycket kantareller och blåbär, hjortron var det lite sådär med. De första dagarna var det regn och blåst nästan konstant, men de två sista blev fina solbelysta dagar.
Veckan gav 1154 fotografier.

Jag har jagat renar (i foto synpunkt), jag har drukigt ur en fjällbäck, jag har "vandrat", jag har åkt båt, jag har plockat blåbär och hjortron och stoppat dem direkt i munnen, jag har gått ner mig i kärr till (nästan) midjan, jag har fått skavsår och jag har badat i 8 grader kall fjällsjö.





2 kommentarer:

Carro^^ sa...

DU ÄR HEMMA! :D <3
tycker massa om bilden på cepä björken, ascool :3

Lisa sa...

"Ensam" var otroligt vacker, gillade att det som är olia nivåer i bakgrunden. Sjukt fint. Dessutom är det alltid något speciellt med pappa i fjällen, så fin bild på honom och fisken! Renmamman och bäbisen var också så fina! Sen måste du bara berätta om när du gick ned dig i myren, sjukt läskigt ju, det är ju satan som kvicksand det dära... Härligt att ni är hemma nu och mår bra allihopa. Underbara foton som vanligt!