fredag 11 maj 2012

DOUBLE RAINBOW ALL THE WAY.




Man ser mycket mer när inte skogen är i vägen. Men jag saknar den ibland och den är inte många minuter bort. Den undre bilden är på "vårt" hus.

Hade vernissage i skolan idag. Visad upp projektet, aka min bok. Det var faktiskt ganska trevligt. Men tusen upprepningar senare blir jag trött på frågorna.
 "Har du tagit bilderna?" 
Nej, självklart inte. Jag gör en egen fotobok men någon annans fotografier. Seems legit.
Ska jag tolka att du tycker att fotografierna framför dig är för bra för att vara tagna av mig som en komplimang eller en förolämpning?

"Du måste ha en bra kamera." "Vad har du för kamera?" 
Seriöst? like that's important. Många vanliga dödliga rikemans barn har bättre systemkameror hängande hemma för semester fotograferingar. Att jag tar bra bilder ligger inte i kameran, Sorry to say.

Men sedan fanns det många som bara ville se fler och inte ville gå vidare. Och det är alltid jätte trevligt. Alltid trevligt med uppskattning även om det samtidigt är ganska ansträngande. Den kändes dock smått för personlig för att behöva visa upp för hela skolan. Well my bad, det skulle jag tänkt på innan jag skrev den som en enda lång tanke och känsla.


Nu ska jag sova. Klockan är 23:58 och jag är trött.
 Godnatt! 


1 kommentar:

Lisa sa...

Härligt att det var så många som var imponerande! Men vad ska man säga... Frågan om det är en förolämpning eller en komplimang kvarstår och vilken kamera du jobbar med har väl som sagt mindre betydelse, fokusera istället på den fantastiska fotografen!! Bra jobbat hur som helst!! Puss.