torsdag 3 maj 2012

VAD JAG SKA BLI NÄR JAG BLIR STOR





För det första kan jag berätta för er att jag inte planerar att någonsin bli stor. 
 Barn har det roligare och vuxna får göra mer saker och ta ansvar, så jag ska förbli ett mellanting.
Men min poäng att jag vet vad jag vill göra med mitt liv.
Jag kom på det igår när jag cyklade iväg för att fotografera den här fasan hönan och hennes man (egentligen är det nog hennes man jag framförallt ville fotografera eftersom han är grannare, men jag är feminist och jag tycker inte vi ska generalisera och skriva att hon är hans här )
Iallafall, jag visste var de brukar hålla till, och när jag såg dem dök de ner och gömde sig i gräset. Då la jag mig plat på mage med kameran redo och väntade. Efter en stund kom de fram igen. 

Men min poäng är att solen sken, det var en varm maj dag, allt började blomma och jag låg som en soldat i armén kamoflerad i gräset och fotograferade vilda fåglar (visst vildare djur finns det, men ändå) 
Och då kom jag på att det är fan det jag vill göra. 
Varje dag. 
Fotografera och filma allt. 
Resa norr, söder, öst och väst. Resa så mycket att väderstrecken går i varandra.  Regnskogar, savanner, öknar, isar och tundror, städer, monument och människor, djur, arter och liv. Och hav. Framförallt i, över och under havet.

Vi bor på en hel planet, 4000 mil i diameter av outforskat område. varför nöja sig med att se den lilla delen man bor på just nu?

Jag vill se och dokumentera allt. 
Och som ni märker är jag på bra humör idag. 

Taggar studenten.

"SJUNGOM STUDENTENS LYCKLIGA DAG!!! LÅT OSS FÅ FRÖJDAS I UNGDOMENS VÅR!!! ÄN KLAPPAR HJÄRTAT MED FRISKA SLAG!!! ÅÅÅHH DEN LJUSNANDE FRAMTID ÄR VÅR!! "






1 kommentar:

Lisa sa...

Härliga tider!! Det låter ju underbart! Jag hejjar på dig!! Otroligt vacker fasanhöna förresten, hon är mycket finare än den där prålige tuppen...