torsdag 19 juli 2012

THE WORLD AT YOUR FEET.










Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Bilderna visar gårdagens kväll och natt. 
En sån som man drömmer om och tror att alla sommarnätter är när det vinter.

Jag målar hus. Plockar litervis med smultron. Motionerar. 

Jag har sett två nya filmer. The amazing spiderman och Australia. Båda var otroligt bra. 
Tittade på Forest Gump ikväll igen. Bara för att det är en av mina absoluta favoritfilmer of all times. 
Min favorit del är när han springer. 

Det har jag bestämt att jag också ska göra. Ska jag se hela världen innan jag dör är det bara att börja. 
Kalifornien till Florida kanske. Iallafall hav till hav. Ungefär 500 mil verkar det vara. Så om jag skulle hålla ett tempo på 5 mil om dagen tar det nästan ett tredjedels år. 4 månader. Maj- Augusti låter som en tanke. 
Det ser jag fram emot. 
Alla säger ju att man är fri nu. 
Att göra vad man vill. 
Egentligen menar dem att söka alldagliga jobb och ta en plats i det tråkiga samhällslivet. 
Vilket får mig att känna mig mer fast än någonsin. 

Men man har alltid ett val. Jag är fri att göra vad jag vill, faktiskt, även om det är svårare att vara fri än att vara fast.

Jag kan inte leva på en plats. En liten gård i ingenstans. Världen finns ju, varför inte vara i den. 

Jag har två fötter. Två ben. 
De är starka och kan gå så långt jag vill. 

Om någon vill följa med mig är det bara att säga till, jag antar att jag har hela vintern att planera.





2 kommentarer:

Lisa sa...

YES! Låter ascoolt ju! Kuta som tusan över en hel kontinent. Grymt! Du måste lova att blogga under tiden så vi får "följa med"!

Linnéa N sa...

JAG VILL JAG VILL JAG VIIILLLL!!! 8D Alltihop vill jag! Se världen ska jag också göra, hela världen! Men vet inte om jag ska göra det nu eller senare eller dela upp det lite kanske? Jag är iallafall överpepp på att se en liten del av världen med dig typ nästa sommar? (Om jag nu väljer att börja plugga och bli sådär tråkigt svennebananig och duktig på en gång, annars blir det kanske tidigare, hehe...) :D :D