söndag 28 oktober 2012

ATT TA BILDER PÅ MAT.










Livet är alltid lite ironisk, en del i det för mig just nu är att jag hjälper min mamma med hennes nystartade blogg; http://wakandaskitchen.blogspot.se/ som är en vegetarisk, intuitiv matlagningsblogg, där jag hjälper henne att ta lite bilder på det hon lagar.

Det är inte riktigt den delen av fotografi som jag är van vid, men det är roligt med lite kontrast. Det är dessutom svårare än man kanske tror att få allt att stämma på ett plan som gör att det hela ser aptitligt och stilrent ut. 

Bilderna är på äppelkakan som vi gjorde tillsammans igår.
Visst ser den mumsig ut? 





2 kommentarer:

Pernilla sa...

Oj det ser fantastiskt gott ut! Det är inte lätt att fota mat. Bra! Kram

Lisa sa...

Fantastiskt fint! Bra fotat, förstår att det är lätt att mat bara ser kladdigt och brunt ut liksom. Rätt ljus som gäller eller...?? Jag blir hur som helst jävligt sugen på äppelkaka!