lördag 23 mars 2013

STADEN DÄR ISEN ÄNNU INTE SMÄLT.













Tog en promenad i Uppsala igår.
Hittade framförallt mycket duvor att fotografera.
Jag gillar duvor.
Fladrande, nyckfulla, och på ett konstigt sätt tamt vilda. 
De är sina egna bergochdalbanor.
Som alla fåglar, fast de utnyttjar det mer än många andra, tycker jag.

Många verkar se dem som stadens råttor, men det tycker inte jag.
De är ett bevis på att vi kan leva med vilda djur nära inpå.

Ända sedan jag matade duvor i Venedig ( duvor som var så vana vid att matas att de landade på axlarna och armarna) blev jag ännu mer förtjust i dem.

Det var innan vi skaffade höns, så jag visste inte hur fåglar skulle kännas att hålla i.
Inte att de skulle vara bastanta, men samtidigt lätta, och ha varma dinosaurielikande fötter. 

Ensam hemma med mamma i helgen, var i Stockholm idag (bilder kommer)
Och ikväll ska vi bara mysa och släcka ner för earth houer. 








1 kommentar:

Lisa sa...

Äääälskar dina stadsfoton. Tåget är så så bra!! I like. Och fasiken att jag var bortrest på Earthhour, det är ju så mysigt... Nästa år ska jag släcka ned dubbelt upp istället!