måndag 22 april 2013

"UTE I BACKARNA STÅR.."












"Niger och säger att nu är det vår.."



Tycker att det är roligt att mina vårblommebilder blir annorlunda varje vår.
Varje vår tar jag bilder på de efterlängtade nya livet.
Men varje år blir det helt nya bilder.
Förhållandena skiljer sig alltid lite åt.
Andra blommor på andra platser, och jag hoppas att en del även är min egen utveckling i hur jag väljer att framställa mina motiv.
En av mina favoritsätt nuförtiden är att fotografera från skugga, mot ljus.
Det ger ett sådant härligt djup i bilden.









1 kommentar:

Lisa sa...

Jag håller med! Ger ett väldigt fint djup och bilderna blir så intressanta att titta på då. Finns liksom så mycket att upptäcka i varje foto! Så snyggt. Roligt att du hittar nya tekniker och utvecklas! Så när man inte trodde att du kunde bli någe bättre...