fredag 27 september 2013

SKOGENS MAGISKA BLÅA LJUS.























Igår gick jag en sväng i skogen för att fotografera.
Jag kröp fram över marken och la mig ner i mossan och bara beundrade skogen. 
I höstskogen finns det så mycket vackert. 
Alla svampar i olika former och färger och det magiska ljuset. 

Varje gång jag går ut i skogen för att fotografera hittar jag kantareller.
Men när jag går ut i skogen med någon och letar kantareller, då är det svårare att hitta några. 

Hemma hos mig läggs den största tiden just nu på att bygga klart det nya hönshuset och hönsgården. Sedan vi flyttade för drygt ett år sedan har vi inte lyckats få till ett nytt perfekt boende för våra befjädrade vänner. Förra vintern bodde dem i en gammal bod som vi fått bonden att köra hem till oss, men den var i sådant dåligt skick att den blev invaderad av möss och råttor som var överlyckliga över värmen, mat och vatten. 
Så till försommaren fick hönsen flytta till jordkällaren där vi byggde en provisorisk hönsgård. Sedan har det funderats på om vi ska köpa en ny bod eller renovera den vi har. 

För lite drygt två veckor sedan beslöt vi att renovera den vi har. 
Så sedan dess har dagarna bara rasslat på av byggarbete. 
Snart är allt äntligen färdigt och då ska jag ta lite fotografier på slutresultatet. 



Så mitt bokskrivande har drabbats lite grann av detta.
Men jag är faktiskt snart klar.
Bara lite finlir kvar nu.






1 kommentar:

Lisa sa...

Åh, vad spännande! Längtar så efter att få ta del av boken!! Vackra foton också!!