lördag 15 mars 2014

Bakslag.

















Inatt var det storm. Fönstren skakade och väggarna knakade i takt med den vinande vinden.
När jag vaknade och tittade ut genom fönstret var världen åter vit. Hellre att bakslagen kommer i mars än i april, men jag skulle allra helst vilja att de inte kom alls.

Men stark vind och solsken har torkat och smält mycket av det ovälkomna vita idag, men allt är inte riktigt borta än.

Jag var rastlös i förmiddags och bestämde mig för att göra om lite i mitt rum. Kände att det fanns mycket jag ville ändra om, framförallt på väggarna. Det fanns för mycket gammalt. Jag ville ha lite ren väggyta för plats för nytt. Så allt togs ner, och lite placerades om och fick komma upp igen. Jag är nöjd. Jag tog också bort vinter-extra-sol-lampan jag haft för mina växter och klämde in mitt avokadoträd Noah i fönstret. Tyckte han behövde lite äkta sol på sig nu. Dock har han vuxit sig så stor att han inte kommer få plats i många veckor till.

Jag tog in lite ris från syren och hägg föra veckan, den har blivit mycket grön och fin.

Jag och Caspian cyklade ner till sjön i den stark blåsten. Trotts bakslaget är sjön öppet vatten och bonden har börjat harva på åkrarna.
Våren kan ju inte stoppas, bara sinkas lite.




1 kommentar:

Lisa sa...

Vattnet vid bryggan ser nästan somrigt ut...