måndag 10 mars 2014

Helgen i köket.


























































































































































Kolla vad alternativt jag la bilderna idag. Tänkte att de skulle vara två bredvid varandra, men det tyckte inte blogger, så nu får det vara sådär.

Nu är sitter jag vid datorn igen och helgens jobb är slut. Jag har stått i ett kök i Björklinge i nästan 11 timmars långa pass de senaste tre dagarna och jag luktar fortfarande inpyrt av mat (ska snart gå och ta en lååååång varm dusch).
Jag tog fram kameran ibland och tog lite bilder om det fanns tid ,energi och dagsljus för detta, så det blev lite bilder, men långt ifrån på allt.

I köket fanns en liten, sliten och opålitligt radio med en gaffel till antenn. Vi hade gaffelradion på hela dagarna och tävlade i att säga artistens och låtens namn fortast när en ny låt spelade. Jag vann, men hamnade i underläge de timmarna de bestämde sig för att bara spela 80-tals låtar.
Lillebror var med några timmar på lördag och söndag som då blev det hela flamsigare. Eftersom min lillebror till och med är en större flamsare än mig blev det skrattattack på skrattattack under allt matlagande, förberedande och diskande.

På lördagskvällen skyndade jag och mamma hem för att hinna till melodifestivalen (som äkta svennar). Jag brukar inte bry mig så mycket om vem som vinner, men i år hejade jag stark på Ace Wilder och blev riktigt upprörd när hon inte vann. Hennes låt var inte "melodifestval-bra" utan faktiskt bara riktigt bra, och jag tror att med den skulle vi kunnat vinna hela eurovision. Men i stället vann Sannas ballad med 2(!!) ynka poäng.
Jaha.
Där rök den chansen.

Igår gick jag ut i t-shirt utan att frysa. Det var 14 grader ute och fåglarna kvittrade.
Varje morgon på vägen till gården såg vi de hemkomna svanarna på fälten.
Krokusarna blommade i deras rabatt.
Isen på sjön utanför köksfönstret försvann flera meter varje dag. På söndag eftermiddag var det inte mycket kvar.
Jag såg till och med små fiskar som tagit sig upp på vattnet ovan på isen.
Och det är inte helt mörkt förs efter klockan sex på kvällen.



Så, jag tror att det var allt ungefär.

Nu tar jag helg.







1 kommentar:

Lisa sa...

Vilken fin men tuff helg det verkar ha varit. Jag minns dagarna i köket, de tär på alltså. Men så gott det ser ut att ha blivit. Deltagarna måste ju ha svävat på moln när de åkte därifrån! Gillar verkligen vassfotot och den där vattenhjulet vill jag också gå i!! Längtar efter att få flamsa med er!