tisdag 8 april 2014

Vårregn.












Blogger är dum och lägger in en röd ton i som inte ska finnas där mina blåa scillor. Jag har gjort allt jag kan komma på för att försöka bli av med det, men tydligen har blogger en fetisch för rött. Jaja.
Igår kröp jag runt i gräset och fotograferade blöta scillor. Vackra stora regndroppar som dessa har jag inte sett sedan i höstas. Jag gillar't.
Det var första gången det regn-regnat sedan i höstas tror jag. Varje gång sedan dess har det snöat, även om det så bara varit blött snö som smällt.

Vårregn luktar gott. Friskt och levande.

Idag har jag sökt mera jobb och tagit en promenad i skogen. Jag såg vitsippsblad och knoppar överallt. Snart kommer skogen bli alldeles vit med blommor.







2 kommentarer:

Lisa sa...

Konstigt at bloggen själv har åsikter om vilka färgtoner som dina blommor ska ha, man kan ju tycka att man borde få välja det själv... Älskar droppbilden! Well done!

Lia sa...

Emme, du är så sjukt värd en plats på en riktigt bra fotoskola. Helt fantastiska bilder!