torsdag 12 juni 2014

Lillebrors student



















(Den understa bilden har Pörni tagit)


Igår tog min lillebror studenten.


Det var en fin student. Vädret var bra (till en början), studenterna lyckliga, adrenalin- och endorfin höga. Precis sådär som det ska vara.


Men jag förstår inte riktigt hur detta kunde hända. Vad hände med min lilla-lillebror? Han som under så många år gått under benämningen 'pyttemänniska'. Han med långt lockigt, ovårdat hår som pappa kallade för familjens orakade får. Han som lekte med en monchichi som hette Bibbi. Han som skrattade åt mina skämt tills han sprutade ut sin o'boy genom näsan. Han som skrek ut "BAJS!" så fort vi vistades bland folk och skrattade tills han kiknade. Han som inte kunde sitta still. Han som grät till ET. Han som stolt bar tröjan med texten Girls Rock till skolan. Han som inte gick att kommunicera med på sina födelsedagar.


Jag antar att han växte upp.
För nu tror folk att han är min storebror. Denna smått skäggiga 190 cm långa, snart 19 åriga, unga man.



Grattis igen lillebror!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad fint. Allt. Fotona är helt underbara, så som bara du kan, Emme! Texten berör så att tårarna rinner! Helt enkelt underbart underbara människor! Älskar er alla!

Puss o kram Inanna

Unknown sa...

Tack kära syster för jättefina bilder och student <333333

Dock grät jag till E.T inte IT (Stephen King) vilket iförsig kanske hade varit mer logiskt!!

Kram

Lisa sa...

Underbar dag. Fantastisk student! Love it! Största varmaste grattis till den finaste lillebrodern i världen!!