söndag 8 juni 2014

Min meditation.














Igår kväll åkte jag moped runt i skogarna och på landsvägarna med kameran. Den där magiska skymningstiden då chansen att få möta djuren ökar. Och i juni är den så klart sent. Bilderna är tagna runt 22:00 tiden.

Först hittade jag en vacker liten hind och sedan en vacker solnedgång, och efter det mötte jag även två älgar. Men jag såg bara tjuren innan de joggade bort. Och jag som är jag, sprang efter dem. Över diken karlhyggen och genom skog. Varför ge upp bara för att de försvann utom synhåll? Dock så har älgarna självklart en oerhörd fördel mot lilla mig. Så jag fann dem inte igen den här gången. Men jag var glad ändå. Jag gillar att springa i skogen efter djur. Framförallt när jag vet ju att de är i närheten. Det är spännande och samtidigt väldigt fridfullt. Letandet gör mig mera medveten om allting runt om. Varenda träd, dike, växt och blomma, vattendrag, äng eller glänta. Alla dofter, syner och ljud. Jag älskar det.
Det är min meditation.





2 kommentarer:

Carro sa...

Åååååh, så fina! Önskar så att jag inte jobbade så jag också kunde springa runt ute hela dagarna! <3<3<3<3<3

Lisa sa...

Wow, vilken solnedgång! Bra fångat!!