tisdag 1 juli 2014

På äventyr i Danmark, dag 3

























På den tredje och sista dagen i Danmark åkte vi bro över till Jylland. Där hälsade vi på familjevännen Jesper. Han bjöd på lunch och fantastisk jordgubbstårta och visade oss sin hemliga bokskog. En helt fantastisk skog. Jag kunde vandrat runt där i timmar.

Sedan åkte vi vidare norrut till Grenå för att ta nattfärjan hem. Vi åt middag vid havet och var framme i god tid innan färjan skulle gå. Vi hittade en McDonalds där vi fikade. De körde Disney Channel på stor tv och jag och Caspian blev överlyckliga när Phil från framtiden började på originalspråk. Vi ställde oss och sjöng med i introt på den öde snabbmatskedjan till de trötta biträdernas sneda blickar. Det är ett sådant där sentimentalt program som vi tittade på när vi var små, som de nu verkar köra ibland på sena kvällen.

Väl i kön till färjan tog jag och mamma en promenad till havet igen. Det var en fantastisk solnedgång och lång sandstrand låg bara en liten bit bort från hamnen.

Sedan gick färjan 23:45. Jag och Caspian tog med varsin kudde och filt från bilen och la oss för att sova på båtens hårda bänkar. Till surrande båtmotor, tända lysrör, avlägsna tv apparater, och de kroppsliga ljuden av trötta människors levnadstecken. Där sov vi till klockan 06:30. Och jag sov faktiskt förvånansvärt bra.


Och där med var äventyret i Danmark slut.


Btw, Caspian vloggar alltid våra semestrar och i år har han gjort ett hoppklipp av mig som hostar när han försöker vlogga. Hahaha. Det blev förvånansvärt roligt att se. Skrattar så jag kiknar varje gång. Den kan ni se här.






1 kommentar:

Lisa sa...

Underbart komisk hostvideo!! Skönt att du är bättre dock!