lördag 5 juli 2014

sländor och smultron













Idag vaknade jag till sommar. Frukost ute på terasen med en knaskatt och lyckliga hönor och galande tuppar på gräsmattan. Jag solade och läste, klarade ut Yoshi's Island (från 1995) via simulator på datorn för andra gången med Caspian, lagade lunch och middag till min spellista på hög volym i köket, åkte till sjön och badade och tog moppen och plockade smultron.

Så.Mycket.Smultron.
Jag plockar varje år och vet vart dem finns, men ändå. Har plockat flera gånger i år redan, men idag var det sanslöst mycket. Jag plockade tills min bunke var full och det började ramla över kanten, men längs vägen fortsatte bara de röda, söta bären att finnas och jag hade svårt att sluta. Det får bli att fortsätta plocka imorgon. På bilden över ser ni den mängden smultron som jag ensam fick ihop. Några liter sådär, men det tog nog ändå runt två timmar.
Smultron och glass till lördagsmys till hela familjen. Muuumms!






1 kommentar:

Lisa sa...

Så galet galet gott! Tack för bästa smultronefterrätten igår. Jag och bäbis loved it!!