söndag 28 september 2014

Om några timmar










Strax efter fem ska jag upp imorgon bitti. Då ska vi packa bilen och åka mot Rondane. Vi har alla sprungit runt som yra höns på internatet idag och packat, diskuterat hur vi ska packa, delat upp mat att packa, rådfrågat varandra, haft beslutsångest vad man ska släppa med, vad vi kommer behöva, vad vi kanske kommer behöva och vad som måste med. Sedan har vi packat, och packat om.

Min väska står nu bredvid mig och är fullproppad med allt som behövs för att klara sig en vecka. Tält, kök, sovsäck, hygienartiklar, lite extra kläder, en varm jacka, massa mat och snacks, och såklart, viktigast av allt, min kamera. Packade ner kameran med 18-200 mm och 8 mm fisheye, tre minneskort och tre batterier. Mer får inte plats. Övervägde mitt 400 mm, men den väger två kilo och jag tror inte jag skulle använda den så mycket. Ryggsäcken väger ändå över 21 kilo.

Blir borta hela veckan. Kommer hem någon gång på lördag natt tror jag. Fixar ett tidsinställt inlägg med lite fler fulufjällsbilder som dyker upp här under veckan så det inte blir så tomt.

Jag är taggad.

Nu ska det fjällvandras!









2 kommentarer:

Pernilla sa...

Ha det super gumman!! Det kommer bli magiskt, jag är lite avis! Här sitter jag instängd på en kontor. Saknar dig! Stor kram! P

Lisa sa...

Myyyys! Vandra i frid! Ser fram emot att höra hur du haft det när du kommer tillbaka. Massor med kramar!!!