söndag 26 juli 2009

Symbol Of Life

En model till mamma.

Kroatien!!






Nu var man tillbaka från ännu en semester. Denna gång till sydligare bräddgrader, solen och havet.
Underbart var det iallafall och slutsumman av bilder blev 781. Så här sitter jag och väljer och vrakar med vilka som ska upp på bloggen. Så jag börjar med dom här. Från mitt egna lilla paradis.

tisdag 30 juni 2009

Fåret, berget och den lilla röda stugan.




För alla er som inte visste det så älskar Norge får. Dessutom har dom spec-får med lång svans. ser riktigt konstigt ut. Berg eller så kallade "fjordar" finns det också i heeeeeeeela landet. Och röda hus verkar vara populärt. Så jag skulle säga att den här bilden är Norge i ett nött-skal.

Får, berg och små röda stugor. :]

Nyksund.


Nu undrar nog en del va är det som är så speciellt med den här bilden? eller "staden"?
Jo, denna lilla, lilla så kallade "stad" var "målet" på våran resa innan vi vände hemåt igen. Det var päronens efterlängtade plats. Kände mig bara tvungen att ta med det på bild för alla er som torterats med historien och videon om stället. Vackert var det iallafall.

Nyksund uppfrån.





De va en djävla massa klättrande ditt upp.

Vid Polcrikeln!


Regnbågen..

måndag 29 juni 2009

Sandstrand..


Späckhuggarna!








De var så grymt häftig att få se dom. Och dom höll sig kvar länge också simmade runt båten i säkert 20 minuter. Men dom var snabba och svåra att få på bild. Favorit fotot är längst ner. Jag tycker om att jag fick horisonten rak :P och att man har bergen i bakrunden och sen att (om man nu studerar bilden länge) Ser att en av dom är på väg ner, en är påväg upp (och man annar precis nosen och lite utsprutat vatten) en simmar rakt på och en är en liten unge som håller sig lite bakom sin mamma. Rekomenderar alla som klarar sjösjuka och tycker om valar att om ni någon gång kommer till ett ställe där det finns valsafari, åk. Det är en grym upplevelse.

Fiskmåsen ute i havet

söndag 28 juni 2009

Ny KAMERA!!!!!!!!!!!och semester!

Så här ser min nya lilla älskling ut! Har hoppat upp och ner i flera dagar och bara fotat fotat fotat fick den precis innan semestern jag nu kommit hem ifrån. Tio dagars husbil till norges vackra fjordar med familjen. Så här ska laddas upp bilder på bloggen! under denna semester tog jag med kameran 911 bilder. Vackra fjordar hav, berg. Var dessutom ute på en plågasam och underbar valsafari på 8 timmar på det stora vågiga havet och hade turen att få se både kaskeloter och (min absoluta favorit) en enorm, leksam späkhuggs familj med 9 valar och deras ungar. Dom simmmade runt båten bra länge och jag fick många bilder. Jag hade desutom turen att klara mig från att spy. Det var en grymt häftig upplevelse. Men man måde väldigt illa. Liten båt och mycket guppande. Jag lyckades inte ens få upp kameran när vi mötte delfinerna (snabbt förbi simmande) eller kaskeloterna. Bestigit lite berg och varit till päronens efterlängtade lilla, lilla havs by har man också varit till. Väldigt lyckad semester.
Avlagda mil: runt 300. Nordligaste punkt: Nyksund. Häftiga passerad platser : saltströmen, Polcirkeln,

söndag 24 maj 2009

fredag 15 maj 2009

Tulpan!



Ja okej så klart den är rediskerad, men den gjorde sig inte i färg. plus att det den röda är tulpanens orginal färg! :)

onsdag 13 maj 2009

lördag 9 maj 2009

Ljust och lätt.. Som en Vår-tvätt!




Jag har lite för mycket att göra just nu det är därför jag är så långsam på att lägga upp mer bilder.. men det betyder inte att jag inte fotar!

Vååååår

söndag 26 april 2009

Tripp, Trall och Trull



Tripp, Trall och Trull

Hahaha! det är ett internt skämt, det är inte riktigt meningen att ni ska förstå! ;D



eller jo jag vill att Trall och Trull ska fatta ^-^

fredag 24 april 2009

Vad skulle du säga, om jag sa att den här blomman ligger längst ut på kanten mot ett 9 meters stup?





Bilderna blev kanske inte världens bästa men det är en häftig plats..

lördag 18 april 2009

Världen underifrån en klippa




Snart har det gått ett år..

Höst, Vinter och Vår..


Samma plats olika års tider... vill ha sommar..

torsdag 16 april 2009

Bilder från Fjällen semstern..






Alla dom här är tagna på toppen av fjällen där jag va. Högst upp i det högsta liften åkta vi, vädret var strålande och vinden grymt häftig man kunde stå lutad med hela sin vikt i den utan att ramla, aldrig för har jag varit med om en sån vind, den tog bort all röst, det gick inte att prata. det vien i öronen och det är nästan som om den ska slå omkull dig. Men det var grymt häfigt.

onsdag 15 april 2009

Vår på allvar!!




Efter en ända vecka bortrest märks all skillnad i världen på våren hemma. Man åkte när snödrivor täckte hela trädgården, och återvände när fågelsången ses som ostopbar, vår blommor täcker marken, och min favorit vår fågel vippar på sin långa stjärt över grässmattan och retar katterna i fulla drag, luften till och med luktar vår!



Underbart, underbart, underbart!!

Årets första nyckelpiga