fredag 27 juli 2012

HELT HYSTERISKA DAGAR.


Det här är vad min tomt gränsar till. Om någon undrar. Bilden är tagen från gräsmattan.

 Tigers tre veckor gamla bebisar, Smultron och Pluie.


 Fälten ser så mjuka ut med all ax i solen.


 På havre fälten satt det det små fåglar på tistlarna.



Och såhär såg mina ben ut i den låga solskuggan som kastades under min och min mors promenad idag.
Har gått en halv mil varje dag i över en månad nu. Hmm.. det är alltså ungefär 15 mil på en månad. 


De senaste dagarna har det märkts på vädret att det är sommar, det har också märkts att vi i min lilla spec-familj jobbar livet ur oss med att få klart allt innan vi ska åka på semester. För nu, de sista dagarna i juli händer nämligen allt. Och innan vi kan åka bort ska allt göras klart.

Så det har målats, byggt nytt hönshus och hönsgård, tvättats bil, hämtats grejer, handlats, packats, fixats med finkläder och planerats hela veckan, och ju mer dagar som har passerat ju högre har tempot blivit, idag satte jag mig ner till middagen klockan 21.00, efter att ha stått upp och jobbat hela dagen. 

Eftersom klockan nu passerat tolv och det blev fredag är det nämligen så att imorgon gifter sig min kära syster (gissa vem som är bröllopsfotograf?) och direkt efter den dagen tar jag om min crazy familj bilden och kör 300 mil ner till södra Spanien för en mysig vecka med Carro och hennes familj. Det ska badas, solas, mysas och fotas. Sedan på vägen hem har vi mer tid att göra lite olika stopp, ex ska vi stanna några nätter i Paris, som vi aldrig varit i. Tagga Notre Dam och Montemarte (ja min franska stavningen är väl sådär..)

Imorgon väntar mer städning, pakning och allt annats som inte är klart än, så det är nog bäst att jag sover nu.

Detta innebär alltså att jag tar semester och inte är tillbaka till svealand och bloggen förens runt den 10 augusti.
Då väntar bildbomber från semestern.


Ha det awesome så länge så ses vi då.






1 kommentar:

Lisa sa...

Yeeeey, imorgon smäller det!!! Vi är så glada att det är du som är vår bröllopsfotograf!!
Underbara ben i skuggan förresten! Love it.
Puss.