torsdag 25 juli 2013

500 MIL SENARE- FÖRSTA ANHALTEN; PARADISET.
































Så var jag hemma igen.
Två veckor och två dagar, 500 mil bli körning och sex länder senare.
Efter två dagars körning och två övernattningar på B&B var vi nere på vår favorit ö i Kroatien.
Denna plats var lika otroligt fantastisk som vanligt.

Havet ser nästan för perfekt ut, värmen är tryckande och cikadorna överröstar människornas samtal.
Ödlorna kryper i varje gränd, vid hamnen har katthonan som bott under båten där de senaste sju åren fått små busiga kattungar, och glassbaren har samma personal som när vi senast var där.

Vi badade på våra favoritstränder, nästan helt ensamma med solen och havet. 
Vi hyrde en liten båt och tuffade runt inomskärs och badade från båten.

Och första natten var det storm.
Jag satt ute på balkongen mellan fyra och fem och kollade på den magiska himlen, med kamera slutaren öppen.
Fick min första blixt bild som jag var lyriskt glad över i två dagar.


Efter sex dagar packade vi våran bil igen och åkte vidare..





3 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh vilka vackra bilder, vilken magisk plats!
Blixtbilden är ju helt galen. Amazing!!
Ses snart! Kram P

Lisa sa...

Helt otroliga foton, som vanligt!! Älskar verkligen dina vattenbilder. Du gör dem så intressanta, speglingar och djup kommer fram på ett så vackert sätt att man måste tänka lite och får titta en extra gång för att hitta alla delar av fotot. Alla bilder bokstavligt talat bara osar medelhav och sommar! Underbart!! Jag längtar.

Klara sa...

Fantastiska bilder!! Kram klara